De statistieken! - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van Serge, Josette, Jet en Suus Bierhuizen - WaarBenJij.nu De statistieken! - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van Serge, Josette, Jet en Suus Bierhuizen - WaarBenJij.nu

De statistieken!

Door: Fampie Bierhuizen

Blijf op de hoogte en volg Serge, Josette, Jet en Suus

14 Maart 2011 | België, La Roche-en-Ardenne

DE STATISTIEKEN:

*44 dagen weggeweest
*3 verschillende landen bezocht

*31 verschillende overnachtingsplekken
-11x hotels (waarvan 2x een huisje)
-2x in vliegtuig geslapen
-2x motel
-2x hostel
-5x op bushcamping nationaal parken Tasmanie
-9x camping

Mooiste hotel: Eastern & Oriental te Georgetown op Penang, Maleisie www.penang-hotels.com/eastern-oriental/
Minste: Taman negara resort, jungle van Maleisie www.mutiarahotels.com/mutiara_tmnnegara/
Leukste: The Lakehouse, Cameron Highlands, Maleisie www.lakehouse-cameron.com
Door die Engelse sfeer.

Beste camping: White beach http://www.whitebeachtouristpark.com.au/index.html
Slechste: Strahan (duur en kleine plek) http://www.islandcabins.com.au/strahan/
Leukste camping: bushcamping Lime bay…geweldig, uitzicht op dolfijnen! http://www.parks.tas.gov.au/index.aspx?base=412

*9 vluchten
-Melbourne-Perth 2730km
-Perth-Denpasar 2583km
-Denpasar-Kuala Lumpur 1988km
-Kuala Lumpur-Amsterdam 10.203 km
Totaal aantal vlieg kilometers: 35.498 km (een vlucht rond de wereld is 40.074 km)

Met 3 maatschappijen:
-Virgin blue http://www.virginblue.com.au/
-Malaysia airline http://www.malaysiaairlines.com/splash/index.html (de beste!)
-Air Asia http://www.airasia.com/my/en/home.html

*1x Camper (Tasmanie) 1728 km mee gereden 248,- dollar getankt http://www.maui-rentals.com/

*2x auto gehuurd:
-Maleisie: + 1200 KM
-Zuidwest Australië 801km mee gereden + 100,- dollar getankt

*2x op een boot gezeten Longtailboot naar de jungle (geschat 2x 60 km)

*8x een verslag gemaild
*858 foto’s gemaakt
* + 1,5 uur film (geen zin in gehad…)

*5x McDonald’s voor ijs en internet

Uit eten:
*3x zelf gekookt in hostel in Perth http://www.emperorscrown.com.au/
*12x gekookt of BBQ met de camper

*rest uitgegeten
-Lekkerste: Indiaas restaurant op Penang (Georgetown):Maharaj http://buzzingbee.blogsome.com/2010/03/27/maharaj-penang-the-best-indian-cuisine-on-penang-road/
-Minste: Hotel Nannup, te Nannup Western Australia http://www.nannupwa.com.au/accom_result1/nannup-hotel-motel/ (wel heel gezellig geweest!)
-Leukste: Settlers Tavern te Margaret River, Western Australia http://www.settlerstavern.com/ en Cafe Lotus te Ubud, Bali http://www.lotus-restaurants.com/cafe-lotus-ubud

Leesvoer:
-Josette: Lonely planets van de 3 landen
-Serge: Lonely planets van de 3 landen, VI, National Geograhic traveler, Columbus reisblad, Suske en Wiske
-Jet: Suske en Wiske, National geograhic voor kinderen
-Suus: niks

Grootste tegenvaller: de jungledagen in Maleisie, te toeristisch
Grootste meevaller: tour op Bali met Made de gids
Grootste stommiteit: zwembandje van Suus laten liggen in een hotel Maleisie en Lonely Planet Bali laten liggen in een hotel op Bali

Mooiste zwembad:
-In laatste hotel te Sanur http://www.santrian.com/puri/contact-us/
Jet vond het zwembad op het dak van het hotel in Kuala Lumpur het mooist http://kualalumpurhotels.impiana.com/

Mooiste wat we meegemaakt:
Josette: camperen in de bush bij Lime bay en dat de dolfijnen aankwamen
Serge: craddle mountain nat. park, Tasmanie en dan de wandeling om Dove Lake
Jet: de Waliby’s
Suus: steentjes in het zwembad van laatste hotel

Tijdverschillen:
-Maleisie, West Australie en Bali 7 uur
-Tasmanie 10 uur

Spelletjes:
-domino, kaarten (pesten kan Jet al goed!)

HET muziek nummer van de vakantie:
‘Glow’ van Donovan Frankenreiter, check: http://www.youtube.com/watch?v=c_1-HJvhWKw en gestraald hebben we!

Mooiste anekdote: Jet’s shop op de camping in White beach, Tasmanie…

Groeten uit de Ardennen,
Josette, Serge, Jet en Suus

• 14 Maart 2011 - 16:36

Ton Van Jopie:

Prachtig verslag, alleen de link naar de website van gids Made werkt niet.
    Groet,

Ton

• 14 Maart 2011 - 17:31

Serge, Josette, Jet:

De link naar de site van Gids Made werkt weer.

Groeten
    Serge

• 15 Maart 2011 - 07:42

Pa En Ma:

volgens ons ben je iets vergeten wat je anders wel vermeld.komt dat omdat jullie nu twee kinderen hebben?

• 17 Maart 2011 - 15:19

SIMONE:

Hallo lieve mensen
    Alle eerst wat een prachtig verslag wat een informatie mooi super om te lezen .Waar haal je de tijd vandaan Serge vraag ik mij wel eens af.Maar ja bloed kruipt waar het niet gaan kan toch? De foto zijn ook zo leuk . Ik heb het verslag ook naar CINDY doorgestuurd,want het zit er dik in dat zij de komende zomer voor 2maanden gaat back packen door AZIE. je bent maar een keer jong. .Succes verder groetjes Simone

Serge, Josette, Jet en Suus

Wij Serge en Josette hebben vanaf dat wij elkaar kennen (1992) over de gehele wereld gereisd en daarbij op elk wereld deel rond getrokken, behalve op Antartica. HERBIEJET komt van Josette HERmes, Serge BIErhuizen en onze dochter JET (later in 2009 is Suus erbij gekomen maar hebben wij de naam niet veranderd) O.a. onze ervaringen van overnachtingen hebben wij sinds februari 2008 omgezet in een eigen overnachting adres (Bed and Breakfast) in de Belgische Ardennen, te La Roche en Ardenne. Onze website is: www.villalemonde.com

Actief sinds 26 Mei 2008